A Smart TV-k az otthonok médiaközpontjaivá válnak
A Samsung Magyarországon is bemutatta legújabb SMART TV-it, amelyek az otthoni elektronikai berendezések központi kép- és hangmegjelenítő eszközeként új dimenziókat nyitnak az otthoni szórakozásban, és immár a középkategóriától elérhetővé teszik a prémium tartalmakat. A 3D megjelenítés, a kábel nélküli csatlakoztathatóság, az internetkapcsolat és az új, kizárólag a TV-re tervezett alkalmazások a legújabb generációs okostévéket az otthonok médiaközpontjává teszik.
A Samsung 2010-ben tette mindenki számára elérhetővé a világ első 3D tévéjét, amelynek népszerűségét mutatja, hogy az Egyesült Államokban például már 70 százalékos piaci részesedést szerzett. Míg 2010 nagy újdonsága a tévézésben a harmadik dimenzió megjelenése volt, addig 2011 a számos forrásból érkező tartalmak éve lesz. A Samsung most bevezetett SMART TV modelljei mind képesek számítógép közbeiktatása nélkül is az internetes tartalmak megjelenítésére, így a kedvenc weboldalak TV-re optimalizált formában olvashatók a tévé képernyőjén. Továbbá az okostévékre a fényképezőgéptől kezdve a külső merevlemezeken, SSD-ken, blu-ray olvasókon vagy akár notebookokon át a mobiltelefonokig számtalan készülék csatlakoztatható kábellel vagy anélkül, és a rajtuk tárolt tartalom akár egy okostelefon távirányítóként vagy billentyűzetként történő használatával is elérhető.

Fenti képességek mellett a különböző eszközökön található tartalmak keresése is leegyszerűsödik: mindez egy központi felületen, a tartalmak fizikai helyétől függetlenül magán az okostévén oldható meg. Ráadásul a világ hatszázmilliónál is több Facebook-felhasználója – beleértve a több mint hárommillió hazai regisztráltat is – tévézés közben egy kis ablakban cseveghet barátaival, ismerőseivel, vagy megoszthatja a neki tetsző tartalmakat velük. Ezen túl a világ egyik legnépszerűbb internetes telefonszolgáltatása, a 663 millió taggal büszkélkedő Skype is elérhető, amely ráadásul a normál monitorokhoz képest óriási tévékijelzőn különleges élményt ad.
Napjainkban a tartalom és a képminőség mellett a dizájn is egyre fontosabb, így a készülékek kerete szinte teljesen eltűnt, vastagságuk egyes modelleken mindössze fél centiméter. A Samsung 2011-es Smart TV-i az alábbi funkciókat kínálják:
• A “Search All” funkcióval egyszerűen kereshetők a TV-n vagy más DLNA képes készüléken (pl. notebook, háttértároló, mobil eszközök, fényképezőgép, videokamera stb.) tárolt tartalmak.
• A „Web Browser”, azaz a beépített böngésző révén bármelyik weboldal szabadon meglátogatható közvetlenül a készülékről (6500-as LED TV-től felfelé).
• A „Samsung Apps”, a világ első HDTV-re fejlesztett alkalmazásboltja ingyenes és fizetős tartalmakat, köztük magyar alkalmazásokat kínál a sport, szórakoztatás, játék, illetve a tudomány területén.

A hazánkban áprilistól forgalmazott vadonatúj, D8000-es sorozatú LED TV-k képminősége az új LED világításnak és a Micro Dimming Plus technológiának köszönhetően tovább javult. A készülék vékony, 3D szemüvege bluetooth kapcsolattal csatlakozik a TV-hez, így a háromdimenziós kép minősége folyamatosan tökéletes. Egyes készülékek távirányítójának érintőképernyője hamarosan második TV-ként is használható, oly módon, hogy a képet a távirányítón magunkkal vihetjük a lakásunk más szobáiba is. Azok a felhasználók, akik nem érintőképernyős távirányítóval rendelkező készüléket választanak, okostelefonjukról is irányíthatják új Smart TV-jüket a megfelelő alkalmazás letöltése után.
„A Samsung Smart TV-i egy új korszakot nyitnak a tévézésben, amely az eddigi egyirányú tartalomfogyasztás helyett az interaktivitásra, személyre szabhatóságra koncentrál. A telefon után a TV is kilépett megszokott keretei közül, és teljesen új szerepben jelenik meg otthonainkban. Jobb, ha hozzászokunk, hogy a TV többé nem csupán egy műanyag doboz, amin a tévécsatornák által sugárzott sorozatokat vagy kedvenc filmjeinket nézzük, hanem az otthoni elektronikai berendezések zömének központi kép- és hangmegjelenítő eszköze” – mondta Kováts Botond, a Samsung Electronics Magyar Zrt. Marketing és PR managere.

A Samsung Electronics
A Samsung Electronics világelső a félvezetők, a telekommunikáció, a digitális média és a digitális konvergencia terén. A vállalat konszolidált bevétele 2010-ben elérte a 135,8 milliárd dollárt. 68 ország 206 irodájában világszerte 190 500 embert foglalkoztat. A vállalat nyolc üzletágból áll: vizuális megjelenítők, mobilkommunikáció, telekommunikációs rendszerek, digitális eszközök, IT megoldások, digitális képfeldolgozás, félvezetők és LCD. A Samsung Electronics a digitális televíziók, memóriachipek, mobiltelefonok és LCD kijelzők vezető gyártója.